waldemar-brandt-rbJ9BY8bRRY-unsplash

WWF și Tetra Pak lansează campania de informare “Află despre ambalajele certificate FSC”

Studiul de opinie comandat de Tetra Pak® despre FSC (Forest Stewardship Council®) și ambalajele de lapte, lactate și suc cu certificare FSC evidențiază nivelul scăzut de cunoaștere a semnificației FSC și a beneficiilor certificării ambalajelor. Numai 1 din 4 consumatori români este familiarizat cu detalii despre acest tip de ambalaje de carton.

Acest studiu a fost realizat în luna mai 2013 în cadrul campaniei de informare “Află despre ambalajele certificate FSC”, inițiată de Tetra Pak cu sprijinul WWF-România și care se derulează în perioada aprilie – decembrie 2013. Campania își propune să promoveze importanța certificării FSC a ambalajelor de lactate și sucuri și să informeze consumatorii despre felul în care decizia de consum poate veni în sprijinul eforturilor de protecție a mediului.

Organizația FSC (Forest Stewardship Council®) se ocupă de promovarea administrării responsabile a pădurilor. Prezența acestui simbol pe ambalaje reprezintă garanția că fibra lemnoasă folosită pentru ambalaje provine din păduri administrate responsabil și surse controlate, care sunt regenerate prin plantări sau în mod natural.

“Studiul de opinie efectuat a scos în evidență faptul cădoar 14% dintre consumatorii români au văzut simbolul FSC pe ambalajele unor produse, iar 24% știu ce reprezintă mesajul FSC de pe ambalaje. În schimb, 53% dintre consumatorii români intervievați și-au manifestat preferința pentru produsele în ambalaje certificate FSC și s-au arătat foarte interesați de multiplele beneficii de mediu, sociale și economice ale administrării responsabile a pădurilor reprezentate și promovate de FSC. După o serie de campanii de informare despre importanța reciclării ambalajelor de carton, aducem în acest an în atenția consumatorilor români importanța resurselor regenerabile, precum pădurile. Prin această campanie, venim să completăm eforturile făcute de WWF România și Asociația de Certificare Forestieră începând cu 2009 și să promovăm deciziile responsabile de consum prin alegerea ambalajelor cu certificare FSC. Tetra Pak România încurajează consumatorii și producătorii să aleagă ambalaje certificate FSC pentru a contribui la protecția mediului”, declară Cristina Dumitru, Communications Manager Tetra Pak South Eastern Europe.

“Certificarea pădurilor din România a fost o prioritate pentru WWF-România de la început, având în vedere că acest instrument poate să ofere o protecție sporită și un management mai performant, mai durabil pentru pădurile noastre. Certificatul FSC este un mecanism al pieței, tocmai de aceea are șanse să fie un sistem eficient, cu impact real și să ofere o protecție sporită nu prin legi restrictive, ci mai degrabă prin răsplata performerilor de pe piață care aleg să se concentreze nu numai pe profit, ci și pe societate, natură și durabilitatea investițiilor. Însă toate eforturile noastre sunt inutile, dacă nu reușim să transmitem importanța certificării și către consumator, cel care, cu deciziile lui zilnice, determină în ce direcție se dezvoltă industria și ce produse se găsesc pe rafturi. Dacă reușim să convingem oamenii să fie atenți și să aleagă produse certificate, vom reuși să creăm schimbări reale, pe termen lung, și o responsabilitate sporită nu numai a industriei, ci a întregii societăți”, Magor Csibi, Director WWF-România.

Despre studiu

Studiul comandat de Tetra Pak, lider mondial în soluții de procesare și ambalare, scoate în evidență faptul că nivelul de cunoștințe despre FSC este scăzut: 14% au văzut simbolul FSC pe ambalajele unor produse în ultimele 6 luni, iar 24% cunosc semnificația mesajelor de pe ambalajelor certificate FSC. După înțelegerea beneficiilor acestui tip de ambalaje, 54% dintre respondenți s-au declarat convinși să cumpere produse cu ambalaj certificat FSC (în mare și foarte mare măsură). 73% dintre cei intervievați știu ce înseamnă ambalaj “reciclabil”, 75% știu ce înseamnă ambalaj “din resurse regenerabile”, în timp ce aproximativ un sfert fac confuzie între acești doi termeni.

Studiul comandat de Tetra Pak și realizat de Exact Cercetare și Consultanță este reprezentativ pentru populația de 18-59 ani, persoane cu educație medie și superioară, rezidente în mediul urban, consumatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 728 de respondenți, persoane selectate aleator din panelul de peste 2000 de consumatori ai agenției de cercetare. Culegerea datelor a fost realizată în perioada 10-13 mai 2013. Studiul are o marjă de eroare de +/-3,6%, la un nivel de încredere de 95%.

Scroll to Top