WWF susţine lansarea primului concurs românesc de artă ecologică

Cortina Verde a lansat de curand un concurs ce se adreseaza artistilor romani contemporani si are ca scop final editarea primului album de arta ecologica din Romania, intitulat BiohazArt.

La concurs pot participa artisti, indiferent de mijloacele de expresie folosite. Lucrarile castigatoare vor primi premii in bani, iar autorii lor vor fi invitati sa execute o lucrare de gen in afara tarii. Conditiile de participare sunt detaliate pe site-ul asociatiei, www.cortinaverde.org.

Prin aceasta initiativa, Cortina Verde isi propune sa incurajeze si sa implice tinerii artisti in ceea ce in alte tari a luat amploare ca miscarea culturala cunoscuta sub numele de “arta ecologica”. Scopul final este de a educa si sensibiliza publicul larg si autoritatile cu privire la problema mediului.

Ambasador al artei ecologice romanesti

BiohazArt, primul album de arta ecologica romaneasca, va aparea, in editie bilingva, la inceputul anului 2010. Cortina Verde nu si-a propus sa comercializeze acest album, ci sa il ofere cadou personalitatilor din viata politica si culturala, liderilor de opinie si principalelor insitutii publice din Romania.

“Ne dorim ca acest album sa vorbeasca lumii intregi despre Romania si despre miscarea ecologica din tara noastra”, ne-a declarat Irina Codreanu, Project Manager Cortina Verde. “De aceea, il vom face cunoscut, cu ajutorul Institutului Cultural Roman, in 16 orase importante ale lumii, de la New York la Bruxelles, Londra sau Berlin. De asemenea, il vom oferi cadou principalelor institutii si personalitati din viata politica si culturala europeana. Ne face placere sa ne gandim care va fi, de exemplu, reactia domnului Günter Verheugen, cand va tine in maini un album intitulat Romanian Ecological Art”.

“Ceea ce lasi in urma ta conteaza”

“De aceea, vrem sa lasam aceasta lume prin care trecem cel putin la fel de curata si de frumoasa precum am gasit-o. Avem convingerea ca putem schimba deprinderile negative si putem crea un comportament responsabil fata de mediu, pornind de la reactia oamenilor de pe strada, prin forme de arta adresate publicului larg. Vrem ca atunci cand acesti oameni ajung acasa, sa povesteasca despre campania pe care au vazut-o in oras. Vrem sa educam publicul prin idei si acte simple, dar de impact.”, a afirmat Florin Ionescu, Communication Manager Cortina Verde.

“Traim intr-o jungla de beton, dar daca fiecare dintre noi face un pas, putem gasi calea care ne scoate la lumina. Puterea se afla in mana noastra, a tuturor, si mai ales in cea a marilor corporatii, care au inteles ca implicarea sociala le aduce mai multa credibilitate decat 1000 de cuvinte rostite intr-o campanie publicitara clasica. In acest sens, primim deja oferte de finantare de la companii interesate si suntem in continuare deschisi discutiilor in vederea partenerierii.” – a adaugat Stefan Crisan, Project Manager Cortina Verde.

***
Cortina Verde este o organizatie non-guvernamentala, non-profit, infiintata in Romania in 2009, ce are ca misiune promovarea artei ecologice in Romania.

Scroll to Top