planet_earth_nasa

WWF invită oraşele din România să se întreacă pentru titlul Capitala Earth Hour 2013

WWF-România lansează a doua ediție a Competiţiei pentru Capitala Earth Hour România, o întrecere între oraşele din România, organizată în contextul evenimentului Earth Hour 2013. Programat pentru 23 martie, în intervalul 20.30 – 21.30, Earth Hour™ (Ora Pământului), cea mai mare manifestare voluntară de mediu din istorie, continuă tradiţia deja binecunoscută a stingerii luminilor în mod simbolic, dar se constituie, pentru municipalități și cetățeni deopotrivă, într-o nouă oportunitate de a-și arăta grija pentru mediu și puterea de mobilizare.

Magor Csibi, director WWF-România: ”Earth Hour și-a atins deja ținta de mobilizare, reușind să implice două miliarde de oameni de pe planetă și sute de mii în România, de-a lungul anilor precedenți. În acest an ne concentrăm pe calitatea mobilizării și schimbarile punctuale pe care le putem genera cu această campanie. Competiția pentru Capitala Earth Hour ne-a arătat că unele primării își schimbă felul de gândire după o astfel de competiție și sperăm că în anul care vine această schimbare benefică pentru cetățeni se va continua. Bistrițenii au fost cei care au avut cele mai multe motive de mândrie și au simțit cele mai multe schimbări în orașul lor în urma concursului de anul trecut, iar în acest an competiția orașelor se anunță a fi și mai strânsă. Earth Hour nu mai e de demult doar o campanie pentru stingerea luminilor, ci e o ocazie de a ne implica împreună – organizații, cetățeni și autorități în definirea și proiectarea mediului în care trăim. După fiecare stingere de lumină, revenim la viețile noastre mai conștienți, mai activi”.

Primăriile care doresc să participe anul acesta la concurs în numele comunităţilor lor vor trebui să urmărească aceleași reguli ca la ediția anterioară și să realizeze un dosar în care să detalieze:

– proiectele şi iniţiativele din domeniul protecţiei mediului înconjurător derulate în ultimii 5 ani;
– proiectele și inițiativele din domeniul protecției mediului ce sunt bugetate și urmează a fi implementate în perioada aprilie 2013 – martie 2014;
– planurile pentru organizarea evenimentului Earth Hour 2013.

Criteriile se referă la: infrastructura de mediu, eficiența energetică şi investiţii în surse de energie regenerabilă, gestionarea şi extinderea spaţiilor verzi, educaţie şi comunicare în domeniul mediului, dezvoltarea reţelei de transport public local, conservarea biodiversităţii şi aplicarea bunelor practici de mediu la sediul primăriei.

În plus, anul acesta se introduce drept criteriu suplimentar de evaluare capacitatea orașelor de a colecta în mod selectiv deșeuri reciclabile. În acest sens, Asociația Ecoteca pune la dispoziția primăriilor, pentru implementare pe plan intern și pentru diseminare la nivel de instituții, organizații și companii din oraș, un instrument electronic simplu de utilizat în care se înregistrează comenzile de colectare a deșeurilor. WWF si Ecoteca va încuraja primăriile să apeleze la acest instrument și după încheierea competiției.
Regulamentul concursului, formularul de înscriere, precum şi alte detalii legate de competiţie sunt disponibile pe website-ul oficial al campaniei: www.ora-pamantului.ro.

Bistrița, Capitala Earth Hour 2012

În 2012, WWF-România a organizat prima ediție a Competiției pentru Capitala Earth Hour, în ideea încurajării iniţiativelor mai ambiţioase în domeniu. WWF-România a invitat atunci oraşele din România, indiferent de mărime sau de localizare, să se înscrie în Competiţie şi să demonstreze că pot construi strategii pe termen mediu şi lung, în beneficiul cetăţenilor şi al naturii. 20 de orașe au răspuns pozitiv apelului, în etapa finală participând primele trei orașe din clasament: Bistrița, Iași și Timișoara. Pe 17 martie, în toate cele trei orașe finaliste s-au strâns și s-au trimis la unitățile locale de reciclare 22 de tone de PET-uri, dintre care 16,7 tone la Bistrița. O săptămână mai târziu, pe 31 martie 2012, Bistrița primea de la WWF-România titlul oficial de Capitala Earth Hour 2012, găzduind evenimentul oficial la care au luat parte echipa WWF-România, trupe de artiști și reprezentanți mass-media.

O provocare pentru fiecare dintre noi

De Earth Hour, WWF își propune să activeze spiritul civic şi atitudinea ecologistă, astfel încât oamenii să câştige nu numai satisfacţia că au participat la o acţiune de mediu de anvergură internaţională, dar şi mândria că locuiesc într-un oraş curat, exemplar.

Earth Hour este un eveniment pentru fiecare dintre noi, un prilej de a ne arăta atenţia faţă de problemele de mediu care ne afectează în mod direct, din ce în ce mai mult. Earth Hour înseamnă, de asemenea, voinţa şi bucuria de a transmite mesajul mai departe şi de a-i îndemna pe cei din jur să se alăture campaniei. Astfel, competiția se adresează nu numai primăriilor, ci şi publicului larg – locuitorilor orașelor. În etapa finală a competiției, ei au șansa de a-și ajuta orașul să câștige titlul și să devină un punct de interes major pe harta României, fiind promovat ulterior de WWF-România la nivel național și internațional și căpătând prioritate pentru acțiunile viitoare ale organizației.

De la an la an, mişcarea Earth Hour, iniţiată şi coordonată la nivel global de WWF, capătă proporţii din ce în ce mai mari, cucerind sute de milioane de oameni şi inducând totodată sentimentul de apartenenţă la o comunitate. Evoluţia spectaculoasă pe care a cunoscut-o mişcarea, de la prima ediţie din 2007 cu un singur oraş participant (Sydney) şi până în prezent, cu o participare a peste 6500 de oraşe din 153 de ţări, a demonstrat că aproape 2 miliarde de oameni din întreaga lume îşi doresc să facă ceva concret pentru mediul înconjurător. Mai mult, de-a lungul timpului, ei şi-au împărtăşit în mod voluntar poveştile, ideile şi planurile de acţiune în beneficiul naturii, arătând că le pasă si că vor să se dedice mai mult acestei cauze. Earth Hour a devenit astfel un simbol important al unui angajament mult mai complex decât ceea ce presupunea evenimentul la început – stingerea luminilor pentru o oră.

Partenerii care s-au alăturat până acum campaniei Earth Hour din acest an sunt: Antena 3, Europa FM, Green Cat, Headvertising, Romania Green Building Council, Asociația Greenitiative, Asociația Ecoteca și Asociația Muncipiilor din România.

Mai multe detalii despre campanie puteţi citi pe site-ul Earth Hour România: www.ora-pamantului.ro.
Pentru a afla noutăţi despre campania internaţională accesaţi pagina www.earthhour.org.

Scroll to Top