Guvernul României nu doreşte să discute problema DN 66A

Tabăra de rezistenţă instalată joia trecută pe DN 66A pentru salvarea ultimului peisaj forestier intact din zona de clima temperată a Europei continuă deşi autorităţile locale forţează participanţii să renunţe, iar ministerele implicate au refuzat invitaţia la dialog [1]. ”Am invitat autorităţile locale, Președinția și ministerele mediului, turismului și transporturilor la masa rotundă pentru discutarea problemei DN 66A, dar nu au venit. Doar un reprezentant al APM Gorj a onorat cu prezența, însă acesta nu are puterea de decizie. Cred că autorităţile şi-au dat seama că nu au argumente solide pentru a-şi susţine crima împotriva naturii. Continuăm protestul până cănd ministrul mediului va decide stoparea construcţiei”, spune Gabriel Păun, Preşedinte Agent Green.

Mai multe organizaţii solidarizează cu tabăra de rezistenţă pentru stoparea drumului

În ultimele zile s-au alăturat protestului voluntari de la Coaliţia Natura 2000, Salvaţi Dunărea şi Delta, Sighişoara Durabilă, Pro Democratia Filiala Club Lupeni – Valea Jiului, Asociaţia pentru Protecţia Liliecilor, SOR şi de la Societatea Română de Herpetologie. De asemenea, pentru perioade scurte de timp, vin să se alăture protestului chiar şi persoane private şi turişti care au aflat de cauza organizaţiilor şi doresc să o susţină. Petiţia pentru stoparea DN 66A a adunat deja 1973 de semnături [2], iar cauza lansată pe Facebook a adunat 3098 de susţinători [3].

Am aflat de protestul de pe DN 66A, am lăsat Delta pe mâini bune şi am venit cu 5 voluntari să dăm o mână de ajutor colegilor de la Agent Green să salveze munţii Retezat de asfalt”, a spus Ruxandra Gălăţeanu de la Salvaţi Dunărea şi Delta.

Ne raliem la protest pentru a arăta că şi locuitori ai Văii Jiului susţin ca alternativă la minerit este ecoturismul, nu distrugerea naturii care reprezintă pănă la urmă obiectul muncii pentru noi. Dacă protejăm unicitatea locului ne sporim şansa să ne cladim un viitor durabil”, susţine Mihaela Ghiucă, APD Club Lupeni- Valea Jiului.

Sunt din zona unde se costruieşte DN 66A şi ştiu faptul că oamenii locului văd prin aceasta oportunitatea unui nou traseu de intrare-ieşire din Valea Jiului, o potenţială dezvoltare economică a zonei. Aceştia nu cunosc însă impactul major ce îl are asupra mediului. Acţiunea care ar trebui demarată de ministerul mediului este conservarea şi protejarea zonei. Frumuseţile naturale ale locului nu trebuie văzute din maşină, ele trebuie explorate în interiorul lor”, a adăugat domnul Aurel Gheorghe din municipiul Vulcan care a semnat petiţia pentru stoparea DN 66A [4].

Puteţi sprijini campania “Stop DN66A – Capăt de Drum” semnând petiţia online, aici

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar oferit prin Mecanismul Financiar al Spatiului Economic European (SEE).

Continutul acestui material nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Mecanismului Financiar SEE.

NOTE:

[1] Agent Green blochează drumul naţional 66A:
http://www.agentgreen.ro/new/index.php?id=196

[2] Petiţia STOP DN 66A – Salvaţi munţii Retezat de asfalt:
http://www.petitieonline.ro/petitie/stop_dn_66a_salvati_muntii_retezat_de_asfalt_-p42204039.html

[3] Facebook. Cauza „Stop road 66A to save Europe’s last Intact Forest Landscape in Retezat mountains”:
http://www.causes.com/causes/324273?recruiter_id=55157247

[4] Petiţia, vezi semnătura cu numarul 1936:
http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/stop_dn_66a_salvati_muntii_retezat_de_asfalt_-p42204039-pg39.html

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top