Eocduct Branisca Romania_Transgreen project (4)

Autostrada Lugoj-Deva: CNAIR acceptă soluția tunelului cerută de organizațiile de mediu

Autoritățile rutiere  sprijină implementarea soluției tunelurilor prevăzută de acordul de mediu și agreată împreună cu organizațiile de mediu ca fiind cea mai eficientă, inclusiv din punct de vedere tehnic și economic.

În cadrul întâlnirii cu organizații de mediu și de transport, conducerea CNAIR a confirmat că cea mai bună soluție pentru a finaliza ultimii kilometri ai autostrazii Lugoj-Deva este respectarea acordului de mediu în vigoare, respectiv implementarea soluției  care prevede tunelurile forate. Soluția a fost agreată de organizațiile de mediu și și, pe lângă faptul că aduce cele mai mici perturbări naturii, este cea mai viabilă variantă constructivă.

Angajamentul de a continua demersurile pentru finalizarea lucrărilor în acest mod a fost făcut pe 17 aprilie 2020 în cadrul unei întâlniri dintre CNAIR și experți de mediu și de infrastructură, la care au participat reprezentanții WWF Romania, Asociației Zarand, Pro Infrastructura și EPC.

„Această decizie, care să sperăm va fi și implementată, reprezintă un pas înainte pentru mediu și pentru autostrăzile din România. Și demonstrează că soluțiile dezvoltate ținând cont de toți factorii – mediu, tehnic, economic – și consultarea transdisciplinară sunt cele mai performante”, a declarat Cristian Remus Papp, WWF-Romania, coordonator  proiect ConnectGREEN.

Proiectul ConnectGREEN vrea să asigure „Drum cu prioritate pentru natură” prin buna gestionare și refacerea coridoarelor ecologice din Munții Carpați. Inițiativa încurajează o nouă abordare și o planificare teritorială adecvată pentru dezvoltările urbane și proiectele de infrastructură de transport.

Citiți și..

Despre coridoarele ecologice și conectivitatea ecologică

Despre proiectul ConnectGREEN

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top