WWF Central Eastern Europe lansează hub-ul digital „The Future of Business

Proiectul își propune să inspire sectorul corporativ din Europa Centrală și de Est cu cele mai recente practici de sustenabilitate.

Companiile listate la bursă sunt responsabile pentru aproximativ 40% din emisiile de gaze1 cu efect de seră care cauzează încălzirea globală. Industria alimentară poartă o responsabilitate specială, deoarece 22.900 din cele 42.100 de specii amenințate cu dispariția se află în această situație din cauza activităților agricole și de acvacultură2.

Cu toate acestea, sectorul privat poate deveni forța care antrenează tranziția către o economie net-zero, ce va pune natura pe un parcurs pozitiv. 

Pentru a sprijini afacerile în acest demers, WWF CEE a creat un hub de informații digitale, ce oferă soluții pentru afaceri durabile în Europa Centrală și de Est. Platforma se numește „The Future of Business” și este disponiblă gratuit tuturor părților interesate, de la lideri din mediul corporate sau start up-uri pănâ la oficiali guvernamentali și experți în sustenabilitate. Aceasta va oferi perspective ușor de implementat despre cele mai recente practici de sustenabilitate. În prezent, hub-ul are trei metode de comunicare: podcasturi, videoclipuri și articole. Primul sezon din podcastul „The Future of Business” este susținut de VELUX – cel mai mare producător mondial de ferestre de mansardă.

În plus, WWF CEE va dezvolta evenimente dedicate pe diverse verticale, în care specialiștii vor împărtăși informații și experiențe, dar și o librărie virtuală cu rapoarte științifice și modele de bune practici.

„Am creat „The Future of Business” cu scopul de a explora un posibil viitor al regiunii noastre și de a determina care sunt posibilitățile de a-l adapta în favoarea oamenilor și a naturii. Scopul nostru este de a porni conversația vitală despre un viitor sustenabil al afacerilor”, a declarat Peter Baráth, Director Regional de Marketing și Parteneriate la WWF-CEE.

Pentru început, platforma se va axa pe cinci teme principale: leadership pe problemele generate de schimbările climatice, managementul apei și al pădurilor, sisteme financiare și sisteme alimentare. 

Primul episod al podcastului poate fi deja ascultat și se numește: „1,5°C Emission Possible: Cum pot afacerile să conducă tranziția către o economie net-zero”. 

Acest episod din podcast se concentrează pe leadership-ul corporate în domeniul schimbărilor climatice și este deja disponibil pe platformele Google Podcast, Apple Podcast și Spotify.

Printre participanții la conversație se numără:

  • Irene Lucius – Director Regional de Conservare, la WWF Europa Centrală și de Est, cu peste 30 de ani de experiență;
  • Lubomila Jordanova – creatorul unui proiect științific premiat și a unei platforme de decarbonizare bazată pe inteligență artificială numită Plan A;
  • Adam Ambrozik – reprezentant al sectorului corporate, Senior Public Affairs Manager la VELUX.

„Companiile ar trebui să înțeleagă că sustenabilitatea nu este o activitate secundară, ci una să fie profund încorporată în toate aspectele existenței lor. Sustenabilitatea nu este legată doar de latura de mediu a subiectului, ci și de supraviețuirea și longevitatea unei afaceri. Investitorii se uită activ la factorii ESG. Există o mulțime de dovezi care arată că business-urile care sunt aliniate la aceste criterii au o capacitate mai mare de a răspunde la șocuri. Realitatea noastră actuală este reprezentată de o criză, urmată de altă criză, iar acesta a devenit un criteriu cheie în distribuția investițiilor”, spune Lubomila Jordanova, fondator și CEO al Plan A.   „Sectorul construcțiilor este responsabil pentru 37% din emisiile globale de CO2. Acest lucru arată că, fără îndoială, sunt necesare măsuri urgente. Trebuie să existe componente sustenabile în acest sector și este nevoie de clădiri durabile, sănătoase și la prețuri accesibile, pentru a îndeplini cerințele Acordului de la Paris. VELUX face parte din această transformare. Strategia noastră durabilă acoperă toate aspectele afacerii noastre, inclusiv lanțul valoric. Considerăm că acest tip de abordare cuprinzătoare poate reduce emisiile de gaze cu efect de seră în mod eficient și astfel putem contribui la îndeplinirea Acordului de la Paris”, declară Adam Ambrozik, Senior Manager Public Affairs la VELUX, Regiunea CEE.  „Toate companiile sunt puternic motivate să facă tot posibilul pentru a reduce emisiile de carbon în cadrul propriilor operațiuni, pe parcursul lanțului de aprovizionare. Companiile investesc în sănătatea ecosistemelor, comunitățile stimulează inovația, iar natura este, în sfârșit, văzută ca un element esențial în această ecuație. Așa mi-ar plăcea să-mi imaginez viitorul afacerilor în regiunea noastră și nu numai”, precizează Irene Lucius, Director Regional de Conservare, la WWF Europa Centrală și de Est.

Proiectul „Viitorul afacerilor” este un proiect rezultat din parteneriatul WWF CEE – Velux creat pentru a inspira afacerile din Europa Centrală și de Est să se implice pentru un viitor sustenabil. În septembrie 2020, WWF CEE și Velux Group au lansat un parteneriat ambițios pe o durată de 20 de ani, prin care compania își asumă responsabilitatea atât pentru emisiile din trecut cât și pentru cele din viitor. Parteneriatul se concentrează pe conservarea și restaurarea pădurilor, printr-un număr mare de proiecte desfășurate pe întreg globul.

Pentru detalii, contactați: Péter Baráth, Regional Director of Marketing and Partnerships, [email protected], +36 70 9538035

Surse de informare:

  1.   Insights 6: Listed Company Emissions, Generation Investment Management, 2021
  2.   IUCN Red List of Threatened Species: https://www.iucnredlist.org/#
Scroll to Top