WWF şi Ogilvy Group transmit strigătul de ajutor al naturii

Ogilvy Group a dezvoltat pentru WWF campania de informare şi conştientizare “Natura îţi cere ajutorul!”. Mesajul, comunicat în principal prin TV, este susţinut şi de o serie de iniţiative neconvenţionale, precum cele desfăşurate în cadrul festivalului AdFel şi un proiect special outdoor.
Campania dezvoltată de Ogilvy& Mather doreşte să tragă un semnal de alarmă pentru conştientizarea efectelor dezastruoase determinate de comportamentul iresponsabil sau indiferent faţă de mediul înconjurător şi sa arate în acelaşi timp că aceste efecte pot fi anticipate şi chiar anulate dacă fiecare dintre noi evaluează corect consecinţele propriilor acţiuni.

Campania pune în lumină felul în care în prezent, noi, ca indivizi, relaţionăm cu natura. Cum o facem? În general, dăm dovadă de inconştienţa în faţa pericolelor reale şi, într-un final, suntem îngroziţi atunci când nu mai putem ignora rezultatul la care noi înşine am contribuit.
Execuţia TV reuşeşte să atragă atenţia şi să pastreze interesul privitorului pe tot parcursul spotului, iar finalul surprinde şi punctează exact tema pusă în discuţie. Mesajul campaniei subliniază că fiecare individ în parte are puterea de a face ceva astfel încât să prevină dezastrul.

„Spotul s-a născut şi ca reacţie în faţa spectacolului năucitor şi descurajant al mizeriei estivale la români. Din punctul ăsta de vedere, am vrut ca spotul să se adreseze milioanelor de turişti care, în furorul vacanţelor la mare, transformă litoralul într-o groapă de gunoi. Altminteri, mesajul e mai larg şi e, evident, mesajul WWF: natura nu strigă si nu se lamentează, ea doar se degradează în tăcerea noastră vinovată şi iresponsabilă. Nu ne-am propus să salvăm planeta cu un spot, desigur. Ci mai degrabă să reamintim oamenilor că a arunca un pet pe jos nu reprezintă doar o carenţă de educaţie, nu e doar proastă creştere la care devenim imuni spunându-ne că nu ne priveşte, ci este un gest care ne priveşte pe toţi în măsura în care are efecte ecologice dezastruoase. În fond, e un spot despre responsabilitate, şi cu siguranţă că e nevoie de astfel de campanii pentru a dizloca proastele obişnuinte ale oamenilor.” spune Ciprian Tudor, Associate Creative Director Ogilvy.

,,Societatea în care trăim şi grijile cotidiene ne fac, de cele mai multe ori, să uităm să integrăm grija faţă de mediu în viaţa noastră de zi cu zi. Prin intermediul spotului ”Natura iţi cere ajutorul!”, al execuţiilor prezentate la Adfel şi al proiectului outdoor, Ogilvy ne-a ajutat să tragem un nou semnal de alarmă asupra unor lucruri mult prea neglijate. Totodată, prin intermediul campaniilor realizate în parteneriat cu Ogilvy, ne-am dorit să scoatem în evidenţă soluţiile şi gesturile simple care pot contribui la însănătoşirea planetei”, a declarat Ioana Buşilă, Marketing Officer WWF.
O componentă importantă a campaniei o reprezintă proiectul special neconventional de outdoor ce îşi propune să ofere o imagine reală a efectelor pe care deşeurile plastice le produc atunci cand sunt aruncate în natură. Un peşte în agonia produsă de sufocarea cu o pungă de plastic este imaginea ce ilustrează oamenilor că banală pungă de plastic pe care o primesc cand îşi fac cumpărăturile este o ameninţare din ce în ce mai serioasă pentru mediul înconjurator.
Implementarea acestui OOH special a fost posibilă prin dorinţa celor de la Touch Media de a sprijini efortul WWF. Echipa de la Touch Media care a lucrat la acest proiect este alcatuită din: Lucian Balan – General Manager, Luminiţa Constantin – OOH Buying Manager şi Daniela Brehuescu – Junior Buyier.
In perioada 25-31 august s-a desfăşurat şi ADfel – festival de publicitate neconvenţională. In cadrul acestui festival, Ogilvy şi WWF au pregătit 2 proiecte speciale: “Scena crimei” şi “Monumentul femeii care merge zilnic la birou pe bicicletă”.

In scena crimei, patronată de headline-ul “Risipa e o crimă”, sunt evidenţiate armele pe care le folosim zilnic – benzina, apa caldă, energia electrică, energia termică. Folosite în exces, acestea determină moartea naturii.

„Toata lumea stie de existenţa schimbărilor climatice dar nimeni nu se simte personal responsabil. La ADfel am încercat să explicăm fiecărui trecător că el e responsabil. El şi robinetul lui lăsat deschis în neştire şi becul lui uitat aprins şi maşina lui inutil de poluantă. Asta pe de o parte. Pe de altă parte, am încercat să arătăm că fiecare gest poate avea un impact <monumental>. Că mersul cu bicicletă de exemplu este un <act de eroism> într-un <razboi> în care suntem cu toţii implicati.”, explică Dani Macarie, Creative Director OgilvyOne worldwide / OgilvyAction.

Tematica expusă în cadrul tuturor execuţiilor – convenţionale şi neconvenţionale – reprezintă aducerea în prim plan a unui subiect foarte important şi indemnul către fiecare dintre noi de a lua atitudine şi a acţiona proactiv împiedicând efectele negative asupra naturii.

Alaturi de Ioana Buşilă – Marketing Officer WWF, din partea Ogilvy & Mather au contribuit la reuşita acestei campanii: Albert Nica – Executive Creative Director , Dani Macarie – Creative Director, Ciprian Tudor – Associate Creative Director, Donald Simionoiu – Art Director, Vasile Alboiu – Digital Creative Coordinator, Cătălin Popescu – Art Director, Corina Bompa – Copywriter, Paul Dersidan – Art Director, Adrian Deac – Copywriter, Sorin Liurea – Copywriter, Ruxandra Matache – Art Director, Dan Draghicescu – AV Producer, Raluca Anghel – Junior Account Executive, Cristina Visan – Account Manager, Alexandra Theodorescu – Client Service Director.

Echipa Mindshare ce asigură partea de media a acestei campanii este formată din: Alexandra Iordachescu – Media Planner, Marius Dondorici – Online Media Planner.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top