Lideri ai mediului de afaceri semnează Declaraţia de la Tokyo

Cu ocazia Summitului Climate Savers, astăzi a fost lansată Declaraţia de la Tokyo, o iniţiativă menită să răspundă la problema urgentă reprezentată de schimbările climatice. Summitul Climate Savers este organizat de WWF Internaţional şi Sony, la sediul central al companiei din Tokyo.

Semnatari sunt 12 companii de top, printre care Tetra Pak, Nokia sau Sony, care au subliniat nevoia de a reduce emisiile globale de gaze cu efect de seră cu mai mult de 50% până în anul 2050 şi de acţiona astfel încât acestea să scadă în următorii 10 – 15 ani, făcând posibilă menţinerea creşterii temperaturii globale sub pragul critic de 2 grade.

Prezentată de către Howard Stringer, preşedinte şi CEO Sony, în ajunul celei de-a treia aniversări a Protocolului de la Kyoto, Declaraţia de la Tokyo reprezintă cea mai importantă iniţiativă a comunităţii globale de afaceri în ceea ce priveşte lupta împotriva schimbărilor climatice.

,,Noi, cei de la Sony, considerăm că este imposibil ca o afacere să se dezvolte într-un mediu degradat. De aceea, ne simţim obligaţi să folosim experienţa noastră tehnologică şi know-how-ul, pentru a reduce impactul asupra planetei şi pentru a-i ajuta pe clienţii noştri să-şi reducă impactul în viaţa de zi cu zi“, a declarat Howard Stringer. ,,Întotdeauna am considerat că avem obligaţia de a acţiona responsabil la nivelul tuturor activităţilor noastre, pentru a micşora impactul asupra mediului şi, în acelaşi timp, de a folosi talentul nostru unic pentru a rezolva, împreună cu partenerii şi colegii noştri de breaslă, problemele de mediu,” a mai adăugat Stringer.

Multe dintre companiile semnatare ale Declaraţiei de la Tokyo, dar şi alte companii care fac parte din programul Climate Savers, şi-au depăşit deja obiectivele ambiţioase de reducere a emisiilor – obiective formulate după aderarea la acest program. Prin semnarea acestei declaraţii, companiile merg mai departe, luându-şi angajamentul de a-şi convinge partenerii de afaceri să ia măsuri eficiente pentru reducerea impactului asupra climei. Totodată, companiile şi-au asumat responsabilitatea de a promova în rândul consumatorilor un stil de viaţă care să presupună cât mai puţine emisii de dioxid de carbon.

„Programul Climate Savers, lansat de WWF, şi Declaraţia de la Tokyo, demonstrează rolul important pe care îl poate avea sectorul de business în iniţierea unor acţiuni de succes împotriva schimbărilor climatice. Companiile au un impact considerabil asupra mediului, dar, prin inovaţie tehnologică, iniţiativă şi colaborare cu partenerii de afaceri, autorităţi şi societatea civilă, pot fi şi parte a soluţiei. Sperăm ca acţiunile întreprinse la nivel internaţional să îşi găsească ecou şi în mediul de afaceri din România, unde consecinţele schimbării climei sunt din ce în ce mai vizibile. Identificarea unor soluţii realiste şi eficiente pentru afaceri durabile şi implementarea practică a acestora, pentru reducerea impactului asupra mediului, trebuie să fie o prioritate pentru companii. Pentru că ceea ce este sănătos pentru mediu, este sănătos şi pentru mediul de afaceri.”, a declarat Dana Carataş, Coordonator Comunicare WWF Programul Dunăre-Carpaţi România.

Prin semnarea Declaraţiei de la Tokyo, companiile din cadrul programului Climate Savers reiterează imperativitatea şi beneficiile acţiunilor inovative împotriva schimbărilor climatice. Semnatarii declaraţiei sunt: Allianz, Catalyst, Collins, Hewlett Packard, Nike, Nokia, Novo Nordisk, Sagawa, Sony, Spitsbergen Travel, Tetra Pak and Xanterra.

Note pentru editori:

  1. Mai multe informaţii despre Programul Climate Savers şi despre companiile care au aderat la acest program pot fi găsite la adresa http://www.panda.org/climate. 
  2. Climate Savers este un program pentru mediul de afaceri lansat de WWF Internaţional, această iniţiativă fiind menită să mobilizeze companiile să-şi reducă emisiile de dioxid de carbon. Climate Savers se desfăşoară sub deviza ,,soluţii inovatoare pentru o planetă vie.” Parteneriatele Climate Savers oferă soluţii eficiente pentru combaterea schimbărilor climatice, obiectivele stabilite de către WWF şi companie trebuind să fie mult mai ambiţioase decât cele planificate sau comunicate anterior de către companie. Astfel, companiile implicate în programul Climate Savers devin un model pentru sectorul lor de activitate în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de CO2. Încheierea unui parteneriat pentru programul Climate Savers presupune o serie de negocieri între WWF, compania interesată şi o serie de experţi independenţi, aceştia din urmă verificând, ulterior, respectarea acordului de către companie.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top