Earth Hour 2011: mai mult decât o oră, mai mult decât simplul stins al luminilor

 Pe 26 martie, de la 20:30, aproape 50 de orașe din România vor stinge luminile pentru o oră, alăturându-se campaniei Earth Hour, cea mai mare manifestare de mediu din istorie. Pentru acest an, WWF, organizația care a inițiat conceptul Earth Hour și care coordonează campania de cinci ani de zile, estimează că sute de milioane de oameni din peste 5000 de orașe din întreaga lume vor stinge luminile în mod simbolic.Totodată, în 2011 Earth Hour intră într-o etapă nouă: Beyond the Hour.

Earth Hour 2011- Mai mult decât o oră pentru planetă

Evoluția extrem de rapidă a campaniei Earth Hour, de la un oraș -Sidney- la 4500 de orașe din 128 de țări, în numai 4 ani de zile, a dovedit că există sute de milioane de oameni care își doresc să se implice mai mult în rezolvarea problemelor de mediu actuale.

Astfel, noutatea ediției de anul acesta o constituie platforma specială 60+, care permite susținătorilor Earth Hour să împărtășească idei, povești sau planuri despre cum aleg să își reducă impactul negativ asupra planetei. Platforma, accesibilă la www.beyondthehour.org și reflectată și de logo-ul campaniei, s-a născut în urma evoluției campaniei Earth Hour, reflectată și de sute de povești pe care oameni de rând, instituții sau mari companii le-au împărtășit încă din 2007, când a avut loc prima ediție. Pentru că aceste povești au dezvăluit un număr mare de oameni care sunt pregătiți să se implice mai mult și să își reducă impactul negativ pe care îl au asupra planetei, Earth Hour – ediția 2011- se va dedica reflectării lor, fie că ele vor veni din partea companiilor, a autorităților sau a oamenilor obișnuiți.

„În acest an, Ora Pământului ne îndeamnă la acțiune. Dincolo de gestul simbolic de a stinge lumina și de a ne alătura, în fapt și în spirit milioanelor de oameni care aleg astfel să onoreze planeta care ne susține viața, suntem provocați să schimbam ceva în modul în care trăim. Și să o facem începand de acum. Apa, energia, mâncarea, mașina, toate sunt lucruri pe care le folosim zilnic și al caror impact îl putem modifica. Fiecare om, fiecare companie, fiecare oraș care participă la Ora Pământului poate contribui la această schimbare. De aceea va încurajăm să începeți în această oră și să continuați dincolo de ea, să comunicați despre asta prietenilor, clienților, cetățenilor, pentru ca exemplul să contruiască și să inspire”, a declarat Luminița Tănasie, Directorul WWF în România.

Până pe 26 martie, platforma Beyond the Hour, accesibilă și de pe www.earth-hour.ro, site-ul campaniei din România, va centraliza toate aceste povești și acțiuni, care pot fi consultate de către publicul larg.

Tot pe pagina www.earth-hour.ro, susținătorii Earth Hour își pot înscrie participarea la eveniment, pot accesa ghiduri speciale, cu idei de acțiuni și evenimente specifice, pot descărca materiale de promovare și pot fi la curent cu ultimele noutăți legate de Earth Hour în România și în întreaga lume.

Campania din România se va bucura, în continuare, de sprijinul lui Zoli Toth, Ambasadorul Earth Hour în România.

Știm că doar prin cantitatea de energie economisită pe durata evenimentului nu vom reuși să salvăm planeta, însă vom aduce oamenii mai aproape unii de alții și îi vom ajuta să găsească soluții pentru a adopta un comportament cât mai prietenos cu mediul, în viața de zi cu zi”, a declarat Zoli Toth.

Earth Hour, cea mai mare manifestare de mediu din istorie

Earth Hour a apărut ca un răspuns la o întrebare simplă: cum îi putem determina pe oameni să conştientizeze una din cele mai mari ameninţări actuale, schimbările climatice? Replica a venit de la WWF Australia, concretizată într-o campanie care promova un gest pe cât de simplu, pe atât de puternic: stingerea luminilor. Se întâmpla pe 31 martie 2007, la Sydney, când 2 milioane de case şi sedii de companii australiene au stins luminile timp de o oră. Ora Pământului.

În 2008, 50 de milioane de oameni au ales să celebreze Earth Hour. În 2009, aproape un miliard de oameni din peste 4100 de oraşe de pe mapamond au stins lumina pentru a trimite liderilor lumii un mesaj puternic despre nevoia de acţiune împotriva schimbărilor climatice. În 2010, 4500 de orașe din 128 de țări au participat la Earth Hour pe 27 martie, campania devenind, astfel, cea mai mare acţiune de mediu din toate timpurile.

Earth Hour în România

În 2009 România a participat pentru prima oară la campania globală în calitate de țară oficială Earth Hour, la inițiativa WWF, organizația care coordonează de 4 ani campania globală. Pe 28 martie, între 20:30 și 21:30, 2 milioane de români au stins luminile in casele lor, conform datelor furnizate de Dispeceratul Energetic Național. În 2010, România s-a angajat mai mult decât oricând în campania globală, dovadă fiind miile de mesaje primite pe www.earth-hour.ro și prin rețelele sociale, participarea a 37 de orașe și a zeci de companii și organizarea de evenimente speciale în întreaga țară.

Parteneri în campania Earth Hour România 2011 sunt: Ogilvy&Mather România, Elevate, Star Management, ARCUB, Organizația Națională Cercetașii României, Mai Mult Verde, Green Revolution, Drumul Bicicletei, Let's bike it, BikeWalk, Ciclopromenada Nocturnă, Bate Șaua, Velo Bello,

Parteneri media : Europa FM, UTV, Zile și Nopți, Trilulilu, Ziare.com, Bio Planet, Good Food, CSR România, Photo Magazine, Connect.

Scroll to Top