Bistriţa, Iași si Timișoara participă la finala Competiţiei pentru Capitala Earth Hour

Juriul Competiţiei pentru Capitala Earth Hour 2012, alcătuit din reprezentanţi WWF şi experţi din cadrul Ministerul Mediului şi Consiliul Român pentru Clădiri Verzi, au desemnat clasamentul final al Competiţiei. Bistriţa, Iaşi şi Timişoara au obţinut cele mai bune rezultate, la cele 3 categorii de evaluare: iniţiativele din domeniul protecţiei mediului înconjurător derulate în anii trecuţi, cele ce urmează a fi implementate în viitorul apropiat, şi planurile pentru organizarea Earth Hour 2012. Vineri, între 8:00 şi 16:00, va avea loc Finala Competiţiei, în fiecare dintre cele 3 oraşe clasate pe primele locuri.

Oraşul Bistriţa s-a remarcat prin măsurile privind infrastructura de mediu, prin proiectele ambiţioase prin care Primăria Bistriţa intenţionează să extindă spaţiile verzi, dar şi prin bunele practici de mediu, aplicate la sediul Primăriei.

La Iaşi, performanţele care au primit cele mai multe puncte sunt cele din zona spaţiilor verzi, din domeniul transportului şi din zona campaniilor locale de informare asupra problemelor şi soluţiilor de mediu.

Timişoara a fost cel mai apreciat oraş, în ceea ce priveşte energia, transportul public şi infrastructura pentru biciclete, în Timişoara existând aproximativ 60km de piste pentru biciclete.

„ La această ediţie, Earth Hour în România a mers dincolo de gestul simbolic de a stinge lumina pentru o oră şi a reuşit să genereze o competiţie contructivă, între oraşele din tara noastră. Ideea de a premia oraşele care fac cele mai multe lucruri bune pentru cetăţeni şi mediu a fost bine primită de majoritatea oraşelor din România, iar cele 3 finaliste nu numai că au facut lucruri bune, dar s-au şi obligat să aibă planuri ambiţioase pentru viitor. Acum totul este în mâna cetăţenilor, pentru ca acest eveniment este menit să ne trezească, să ne unească şi să ne facă să ne dăm seama că viitorul oraşelor în care trăim depinde foarte mult de noi. Un om poate să schimbe lumea, iar la Earth Hour participă aproape 2 miliarde de oameni. Dacă ne unim cu adevărat, nu avem limite!” a declarat Magor Csibi, directorul WWF-România.

20 oraşe s-au întrecut pentru titlul Capitala Earth Hour România, o competiţie organizată de WWF- România, în contextul evenimentului Earth Hour 2012. Programat pentru 31 martie, în intervalul 20.30 – 21.30, Earth Hour (Ora Pământului), cea mai mare manifestare de mediu din istorie, continuă tradiţia deja binecunoscută a stingerii luminilor în mod simbolic, dar vine şi cu un element nou: Earth Hour 2012 este ediţia provocărilor!

Oraşele care au acceptat provocarea WWF de a demonstra că pot construi strategii pe termen mediu şi lung, în beneficiul cetăţenilor şi al naturii sunt: Adjud, Bistriţa, Botoşani, Brăila, Braşov, Bucureşti, Cluj Napoca, Constanţa, Giurgiu, Iasi, Mizil, Panciu, Ploiesti, Ramnicu Valcea, Roman, Sighisoara, Slobozia, Suceava,Timisoara şi Vaslui.

Finala Competiţiei pentru Capitala Earth Hour

Vineri, în intervalul 8:00-16:00, se va desfăşura finala Competiţiei. Locuitorii din Bistriţa, Iaşi şi Timişoara sunt invitaţi să aducă, într-un punct al fiecărui oraş, cât mai multe PET-uri. Oraşul în care va fi colectată cea mai mare cantitate de PET-uri va fi desemnat drept Capitala Earth Hour România, 2012.

În Bistriţa, punctul de colectare a PET-urilor va fi Zona Pietonală Liviu Rebreanu. Ieşienii sunt chemaţi să aduca PET-urile în Piaţa Palatului Culturii, iar la Timişoara, Primăria le dă întâlnire celor care îşi doresc titlul Capitala Earth Hour, în Piaţa Victoriei.

Formularul de participare, regulamentul şi alte detalii legate de competiţie sunt disponibile pe website-ul campaniei: www.ora-pamantului.ro.

O provocare pentru fiecare dintre noi

Earth Hour este un prilej de a ne arăta atenţia faţă de problemele de mediu care ne afectează în mod direct, din ce în ce mai mult. Earth Hour înseamnă, de asemenea, voinţa şi bucuria de a transmite mesajul mai departe şi de a-i îndemna pe cei din jur să se alăture campaniei.

Provocările Earth Hour li se adresează nu numai oraşelor, ci şi publicului larg, companiilor şi celebrităţilor, ca mecanism de răspândire a mesajului şi de responsabilizare în ceea ce priveşte modul în care ne raportăm la mediu şi la resursele naturale. „I Will If You Will”, noua platformă globală a campaniei, disponibila la www.youtube.com/earthhour, în curând şi în limba română, are scopul de a ilustra faptul că oricare dintre noi, indiferent de funcţie, domeniul de activitate sau statut social, are puterea de a schimba ceva în lumea sau în anturajul în care trăieşte.

Ideea campaniei de anul acesta este de a-i impulsiona pe oameni să creeze provocări după propriul plac şi din imaginaţie proprie, provocări care să le fie adresate rudelor, prietenilor, fanilor/simpatizanţilor (în cazul persoanelor publice) prin intermediul reţelelor sociale – Facebook, Twitter, YouTube, dar şi email. În acest sens, WWF a construit şi o aplicaţie cu acelaşi nume – „I Will If You Will”, accesibilă la www.youtube.com/earthhour, unde pot fi postate aceste provocări sau unde se pot găsi sugestii de provocări.

De la an la an, mişcarea Earth Hour, iniţiata şi coordonată la nivel global de WWF, capătă proporţii din ce în ce mai mari, cucerind sute de milioane de oameni şi, totodată, inducând un sentiment de apartenenţă la o comunitate, în rândul celor care sarbătoresc Earth Hour de fiecare dată. Evoluţia spectaculoasă pe care a cunoscut-o mişcarea, de la prima ediţie din 2007 cu un singur oraş participant (Sydney) şi până în prezent, cu o participare de peste 5200 de oraşe din 135 de ţări, a demonstrat că 1.8 miliarde de oameni din întreaga lume îşi doresc să facă ceva concret pentru mediul înconjurător. Mai mult, de-a lungul timpului, ei şi-au împărtăşit în mod voluntar poveştile, ideile şi planurile de acţiune în beneficiul naturii, arătând că le pasă si că vor să se dedice mai mult acestei cauze. Astfel, Earth Hour a devenit un simbol important al unui angajament mult mai complex decât ceea ce presupunea evenimentul la început – stingerea luminilor pentru o oră.

Partenerii care s-au alăturat, până acum, campaniei Earth Hour, sunt: ANTENA 3, EUROPA FM, Think Outside the Box, MailAgent, Ikea, Cariere şi Romania Green Building Council.

Mai multe detalii despre campanie puteţi citi pe site-ul oficial Earth Hour România: www.ora-pamantului.ro.
Pentru a afla noutăţi despre campania internaţională accesaţi pagina www.earthhour.org.
Pentru mai multe informaţii vă rugăm contactaţi :
Magor Csibi, Director WWF- România, [email protected], tel.0730 098 722
Ioana Beţieanu, Specialist media şi campanii WWF-România, [email protected], tel. 0730 098 716

Scroll to Top