WWF a lansat campania „2% pentru WWF, 2% pentru ursul carpatin” ce are ca scop atragerea de fonduri prin redirecţionarea a 2% din impozitul pe venit al persoanelor fizice care doresc să susţină proiectele de mediu ale organizaţiei. Pentru a sprijini eforturile campaniei, WWF şi Ogilvy & Mather România au lansat site-ul www.wwfdoilasuta.ro, o platformă de informare cu privire la problemele ce afectează ursul carpatin, la proiectele organizaţiei de protejare a habitatului acestei specii, precum şi la posibilitatea de redirectionare a 2% din impozitul pe venit pentru salvarea ursului carpatin.
Pierderea sau fragmentarea habitatelor, una dintre cele mai importante ameninţări la adresa ursulului carpatin, are la baza de cele mai multe ori proiecte de dezvoltare a infrastucturii care nu ţin cont de impactul negativ asupra mediului. Astfel WWF işi propune să contribuie semnificativ la eforturile de salvare a habitatului ursului prin intermediul proiectelor şi campaniilor ce au ca scop protejarea pădurilor din ţara noastră şi administrarea responsabilă a ariilor protejate.
„Ursul este o specie protejată in Uniunea Europeană, din cauza reducerii habitatului acestuia în multe ţări, ceea ce a dus şi la dispariţia sa în unele dintre ele. România găzduieşte încă majoritatea populaţiei de urşi a UE, ceea ce reprezintă în acelaşi timp o valoare şi o responsabilitate pentru noi în ceea ce priveşte găsirea celor mai bune soluţii pentru managementului acestei specii şi pentru armonizarea activităţilor umane cu cele ale faunei sălbatice. Ideea campaniei 2% a pornit tocmai de la această nevoie de a înţelege că păstrarea spaţiului de viaţă al speciei depinde de noi. Acesta este mesajul pe care am dorit să îl transmitem, dincolo de obiectivul de strângere de fonduri al campaniei”, a declarat Luminiţa Tănasie, Director WWF Programul Dunăre-Carpaţi România.
Organizaţia Naţiunilor Unite a declarat 2010 „Anul Internaţional al Biodiversităţii” în contextul în care comunitatea ştiinţifică internaţională este îngrijorată de dispariţia accelerată a unor specii de plante şi animale, precum şi de degradarea accentuată a habitatelor acestora, ca urmare a activităţii umane. WWF şi-a propus ca, prin intermediul campaniei 2%, dar şi prin proiectele pe care organizaţia le desfăşoară în prezent, să contribuie la încetinirea acestui fenomen de pierdere a biodiversităţii în România.