20 oraşe au intrat în cursa pentru titlul Capitala Earth Hour România, o competiţie organizată de WWF- România, în contextul evenimentului Earth Hour 2012. Programat pentru 31 martie, în intervalul 20.30 – 21.30, Earth Hour (Ora Pământului), cea mai mare manifestare de mediu din istorie, continuă tradiţia deja binecunoscută a stingerii luminilor în mod simbolic, dar vine şi cu un element nou: Earth Hour 2012 este ediţia provocărilor!
Oraşele care au acceptat provocarea WWF de a demonstra că pot construi strategii pe termen mediu şi lung, în beneficiul cetăţenilor şi al naturii sunt: Adjud, Bistriţa, Botoşani, Brăila, Braşov, Bucureşti, Cluj Napoca, Constanţa, Giurgiu, Iasi, Mizil, Panciu, Ploiesti, Ramnicu Valcea, Roman, Sighisoara, Slobozia, Suceava,Timisoara şi Vaslui.
Primăriile care participă la concurs în numele comunităţilor lor vor trebui să realizeze un dosar în care să detalieze atât proiectele şi iniţiativele din domeniul protecţiei mediului înconjurător derulate în anii trecuţi, cât şi pe cele ce urmează a fi implementate în viitorul apropiat, inclusiv planurile pentru organizarea Earth Hour 2012. Domeniile avute în vedere sunt: infrastructura de mediu, economisirea energiei şi investiţii în surse de energie regenerabilă, gestionarea şi extinderea spaţiilor verzi, educaţie şi comunicare în acest domeniu, îmbunătăţirea/dezvoltarea reţelei de transport în comun, conservarea biodiversităţii şi aplicarea bunelor practici de mediu la sediul primăriei.
Bătălia pentru titlul de Capitala Earth Hour nu se da doar între municipalităţi, ci diferenţa o vor face locuitorii oraşelor concurente. Conform regulamentului, oraşele care, în urma evaluării dosarelor, vor obţine primele 3 punctaje, vor intra în Finala Competiţiei pentru Capitala Earth Hour, în cadrul căreia locuitorii celor trei oraşe sunt invitaţi să aducă, într-un punct al oraşului care va fi comunicat ulterior de către municipalitate, cât mai multe PET-uri. Oraşul în care va fi colectată cea mai mare cantitate de PET-uri va fi desemnat drept Capitala Earth Hour România, 2012.
Formularul de participare, regulamentul şi alte detalii legate de competiţie sunt disponibile pe website-ul campaniei: www.ora-pamantului.ro.
O provocare pentru fiecare dintre noi
Earth Hour este un prilej de a ne arăta atenţia faţă de problemele de mediu care ne afectează în mod direct, din ce în ce mai mult. Earth Hour înseamnă, de asemenea, voinţa şi bucuria de a transmite mesajul mai departe şi de a-i îndemna pe cei din jur să se alăture campaniei.
Provocările Earth Hour li se adresează nu numai oraşelor, ci şi publicului larg, companiilor şi celebrităţilor, ca mecanism de răspândire a mesajului şi de responsabilizare în ceea ce priveşte modul în care ne raportăm la mediu şi la resursele naturale. „I Will If You Will”, noua platformă globală a campaniei, disponibila la www.youtube.com/earthhour, în curând şi în limba română, are scopul de a ilustra faptul că oricare dintre noi, indiferent de funcţie, domeniul de activitate sau statut social, are puterea de a schimba ceva în lumea sau în anturajul în care trăieşte.
Ideea campaniei de anul acesta este de a-i impulsiona pe oameni să creeze provocări după propriul plac şi din imaginaţie proprie, provocări care să le fie adresate rudelor, prietenilor, fanilor/simpatizanţilor (în cazul persoanelor publice) prin intermediul reţelelor sociale – Facebook, Twitter, YouTube, dar şi email. În acest sens, WWF a construit şi o aplicaţie cu acelaşi nume – „I Will If You Will”, accesibilă la www.youtube.com/earthhour, unde pot fi postate aceste provocări sau unde se pot găsi sugestii de provocări.
De la an la an, mişcarea Earth Hour, iniţiata şi coordonată la nivel global de WWF, capătă proporţii din ce în ce mai mari, cucerind sute de milioane de oameni şi, totodată, inducând un sentiment de apartenenţă la o comunitate, în rândul celor care sarbătoresc Earth Hour de fiecare dată. Evoluţia spectaculoasă pe care a cunoscut-o mişcarea, de la prima ediţie din 2007 cu un singur oraş participant (Sydney) şi până în prezent, cu o participare de peste 5200 de oraşe din 135 de ţări, a demonstrat că 1.8 miliarde de oameni din întreaga lume îşi doresc să facă ceva concret pentru mediul înconjurător. Mai mult, de-a lungul timpului, ei şi-au împărtăşit în mod voluntar poveştile, ideile şi planurile de acţiune în beneficiul naturii, arătând că le pasă si că vor să se dedice mai mult acestei cauze. Astfel, Earth Hour a devenit un simbol important al unui angajament mult mai complex decât ceea ce presupunea evenimentul la început – stingerea luminilor pentru o oră.
Partenerii care s-au alăturat, până acum, campaniei Earth Hour, sunt: ANTENA 3, EUROPA FM, Think Outside the Box, MailAgent şi Romania Green Building Council.
Mai multe detalii despre campanie puteţi citi pe site-ul oficial Earth Hour România: www.ora-pamantului.ro.
Pentru a afla noutăţi despre campania internaţională accesaţi pagina www.earthhour.org.