Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa se alătură magazinelor IKEA din toată lumea şi susţine campania Earth Hour 2011, campanie iniţiată de organizaţia de mediu WWF (World Wide Fund for Nature).
Sâmbătă, 26 martie, la ora 20.30, magazinul IKEA din Bucureşti se va alătura mişcării Earth Hour prin stingerea, timp de o oră, a luminilor exterioare şi a celor din departamentul corpuri de iluminat de la parterul magazinului.
Earth Hour 2011- Mai mult decât o oră pentru planetă
Evoluția extrem de rapidă a campaniei Earth Hour, de la un oraș – Sidney, Australia – la 4500 de orașe din 128 de țări, în numai 4 ani de zile, a dovedit că există sute de milioane de oameni care își doresc să se implice mai mult în rezolvarea problemelor de mediu actuale.
Astfel, Earth Hour, cea mai mare manifestare pentru protecţia mediului din istorie, intră într-o nouă etapă, aceea în care oamenii de rând, companiile şi instituţiile îşi iau angajamente pentru a proteja mediul zi de zi. În 2011, Earth Hour înseamnă mai mult decât o oră pentru planetă și mai mult decât simplul stins al luminii.
„În acest an, Earth Hour ne îndeamnă la acțiune. Dincolo de gestul simbolic de a stinge lumina și de a ne alătura, în fapt și în spirit, milioanelor de oameni care aleg astfel să onoreze planeta care ne susţine viața, suntem provocaţi să schimbăm ceva în modul în care trăim. Fiecare om, fiecare companie, fiecare oraș care participă la Earth Hour poate contribui la această schimbare. De aceea, ne bucură alegerea companiei IKEA de a susţine campania Earth Hour şi în România şi de a desfăşura acţiuni de conştientizare în rândul clienţilor şi angajaţilor IKEA România”, a declarat Luminiţa Tănasie, Country Manager WWF Romania.
„Pentru noi toţi, în IKEA, este foarte important să fim responsabili faţă de mediu, faţă de oameni și să folosim eficient toate resursele. E una din valorile ce stau la baza viziunii şi misiunii nostre. Compania IKEA are aproape 60 de ani de experienţă, iar exemplele acţiunilor pe care le-am făcut şi pe care le facem zi de zi pentru a minimiza impactul IKEA asupra mediului şi asupra oamenilor sunt numeroase. Suntem mândri să susţinem campania Earth Hour 2011 şi să transmitem un îndemn la implicare în acţiuni care să protejeze zi de zi planeta şi pe noi – toţi cei care trăim din resursele sale”, a declarat Cornel Oprişan, Retail Manager IKEA Romania.
IKEA şi WWF au un parteneriat global, iniţiat încă din 2002, ce are în vedere reducerea impactului companiei noastre asupra mediului, prin folosirea resurselor în mod responsabil. În prezent, parteneriatul include proiecte ce vizează gestionarea durabilă a pădurilor, reducerea emisiilor de carbon, reducerea impactului asupra mediului a culturilor de bumbac, dar şi acţiuni de informare a clienţilor şi angajaţilor IKEA asupra importanţei protejării mediului.
Despre compania IKEA
IKEA este o companie de mobilier și decorațiuni de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din iniţialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, şi numelui satului în care se găsea ferma: Agunnaryd. Compania IKEA deține peste 320 de magazine în 38 de țări sau teritorii, dintre care 37 de magazine sunt francize deținute de alte companii decât IKEA Group.
Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group. Detalii pe www.ikea.ro
Despre Earth Hour
Earth Hour a apărut ca un răspuns la o întrebare simplă: cum îi putem determina pe oameni să conştientizeze una din cele mai mari ameninţări actuale, schimbările climatice? Replica a venit de la WWF Australia, concretizată într-o campanie care promova un gest pe cât de simplu, pe atât de puternic: stingerea luminilor. Se întâmpla pe 31 martie 2007, la Sydney, când 2 milioane de case şi sedii de companii australiene au stins luminile timp de o oră. Ora Pământului.
În 2008, 50 de milioane de oameni au ales să celebreze Earth Hour. În 2009, aproape un miliard de oameni din peste 4100 de oraşe de pe mapamond au stins lumina pentru a trimite liderilor lumii un mesaj puternic despre nevoia de acţiune împotriva schimbărilor climatice. În 2010, 4500 de orașe din 128 de ţări au participat la Earth Hour pe 27 martie, campania devenind, astfel, cea mai mare acţiune de mediu din toate timpurile.
Detalii pe www.earth-hour.ro
Despre WWF
Înfiinţată în anul 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura. Mai multe detalii la: www.wwf.ro.
Persoane de contact:
Ioana Buşilă, Corporate Relations Officer, WWF Romania, [email protected], 0730.098.712.
Daniela Şargu, Marketing Assistant IKEA România, [email protected], 0751.190.413.