Greenbook, o viitoare platformă de socializare dedicată voluntariatului

Proiectul „Greenbook”, aparținând web designerului de origine franceză Paul Frigot, a câștigat competiția internațională Open Planet Ideas, inițiată în urmă cu trei luni, de către Sony Europe, în parteneriat cu WWF International.

Conceptul dezvoltat de Paul Frigot constă într-un aplicație de software ce reunește mai multe platforme- servicii care permit determinarea geolocației și jocuri online sunt deopotrivă folosite, rezultatul fiind o metodă nouă și informală de voluntariat, care imită ideea de flash mob și prin care utilizatorii au ocazia să se localizeze și să se unească pentru a colabora la anumite sarcini. Utilizatorii aplicației pot afișa solicitări sau își pot oferi serviciile, pot împărtăși realizările, pot face donații și semna petiții pentru anumite cauze și chiar au oportunitatea de a câștiga anumite premii pentru participare.

Open Planet Ideas este o comunitate virtuală dezvoltată de Sony Europe, în parteneriat cu WWF, care provoacă utilizatorii să gândească o folosire mai inteligentă a tehnologiilor actuale, într-un mod care să contribuie la soluționarea unor mari probleme de mediu actuale: schimbările climatice, biodoversitatea sau diminuarea resurselor de apă. Utilizatorii din toate colțurile lumii au avut ocazia să se inspire din informațiile referitoare la mediul înconjurător, împreună cu cele mai recente cifre și studii dezvoltate de WWF, ce sunt postate pe website-ul www.openplanetideas.com. Programul One Planet Ideas a fost dezvoltat în colaborare cu IDEO, o companie de consultanță în design și inovație ce își propune, prin serviciile oferite, să folosească puterea comunicării pentru a rezolva anumite probleme sociale sau de mediu.

Paul Frigout, cunoscut, în lumea digitală, sub numele „Sinuic” și care, de altfel, locuiește în România, va avea șansa de a-și implementa proiectul împreună cu echipele de cercetare și dezvoltare, respectiv de design , alături de experți WWF și membri ai echipei creative IDEO. Proiectul câștigător a fost desemnat după ce o comisie de experți a analizat trei idei finaliste, a organizat consultări cu inițiatorii acestora și a evaluat fezabilitatea și potențialul de impact.

„Am ales această idee considerând că are un potențial enorm de a aduce oamenii împreună și de a-i motiva să se implice în anumite cauze. Credem că GreenBook va aduce un suflu nou în epoca deja depășită a vechiului voluntariat”, a declarat Morgan David, din cadrul Sony Europe.

Jean Paul Jeanrenaud, Corporate Relations Director la WWF International a declarat : „Este un concept captivant, care va permite oamenilor să se unească pentru a-și oferi timpul și energia, încercând să găsească soluții la principalele probleme de mediu cu care ne confruntăm în prezent”.

Peste 400 de proiecte s-au înscris în competiția Open Planet Ideas, acestea fiind dezvoltate de designeri din toate colțurile lumii care au sperat ca ideea lor să fie cosiderată drept „ cea mai inovativă metodă de a utiliza tehnologia deja existentă, pentru a ajuta la conservarea resurselor naturale ale planetei”.

Scroll to Top