PR Award este cea mai prestigioasă competiție dedicată relațiilor publice și este organizată de Forum for International Communications, o organizație non-profit care promovează standardele de etică și performanță în rândul specialiștilor în relații publice. Anul acesta, din cele 142 de proiecte inscrise, doar 40 au fost nominalizate pentru etapa finală. 6 dintre acestea au primit Golden Award for Excellence. Earth Hour a fost alesă cea mai bună campanie la categoria ONG.
Ca și în anii precedenți, anul acesta competiția s-a bucurat de un juriu excepțional, reunind specialiști în comunicare din Statele Unite, Germania, Belgia, Marea Britanie, Italia, Turcia și România. Președintele juriului a fost dl. Peter Debreceny, Președintele Insitutului de Relații Publice din Statele Unite ale Americii.
Organizată pentru prima oară în România, Campania Earth Hour 2009 a avut un success neasteptat.
Reprezentanţii WWF şi ambasadorii Earth Hour au avut numeroase prezenţe în mass-media: emisiuni TV şi radio, interviuri în presă- prilej cu care au adus informaţii despre schimbările climatice, despre Conferinţa de la Copenhaga şi alte probleme de mediu. Mai mult de 30 de companii au promovat mesajul Earth Hour în rândul angajaților. În ziua anterioară evenimentului, Vodafone România a trimis 2 milioane de SMS-uri către abonaţi, cu îndemnul de a stinge lumina.
Pe 28 martie, la 20:30, Palatul Parlamentului, Ateneul Român, Teatrul Naţional Bucureşti, Primăria Municipiului Bucureşti, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, Muzeul Naţional de Artă, Opera Romană, Hotelul Intercontinental şi Magazinul Cocor , precum şi alte 30 de sedii de companii au stins luminile. Mai multe cafenele şi restaurante au organizat seri la lumina lumânării. Fabricile Lafarge din România şi-au oprit activitatea pentru o oră.
În Piaţa Constituţiei, WWF a organizat evenimentul 60 de minute pentru planetă: 600 de susţinători şi voluntari ai organizaţiei, dintre care 200 de elevi de liceu, au format, cu lumânări, numărul 60, simbolul Earth Hour. Trupa Sistem a susţinut primul său concert 100% unplugged, iar Astroclubul Bucureşti le-a arătat bucureştenilor stelele, mult mai vizibile după stingerea luminilor la Palatul Parlamentului. Evenimente similare s-au organizat şi în oraşele partenere-
Participarea la evenimentul din Piaţa Constituţiei şi a celor care au stins lumina a fost peste aşteptări. Oficial, au fost 9 oraşe participante: Bucureşti, Botoşani, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi, Sfântu Gheorghe, Târgovişte, Timişoara şi Tulcea, dar vestea despre campanie a ajuns la 2 milioane de români care au stins lumina pe 28 martie. Dispeceratului Energetic Naţional a anunţat o scădere a consumului de energie cu 100 MWh.
Campania a implicat 500 de voluntari şi peste 30 de companii. 2000 de susţinători din România s-au înregistrat pe www.earthhour.org şi peste 100 de fotografii şi filme au fost uploadate in cadrul concursului de pe www.trilulilu.ro. Acoperirea media a fost, de asemenea, peste așteptări- peste 200 de articole în presa scrisă, 999 de difuzări ale spotului tv si peste 20.000 de accesări ale clipurilor postate online.