Lidl

Lidl și WWF România au creat împreună proiectul Patrula Zero Plastic, prin care și-au propus să elimine plasticul existent în natură.

Timp de câteva luni, voluntarii, comunitatea locală și autoritățile au lucrat împreună pentru a pune la punct un mecanism care să prevină apariția deșeurilor de plastic în Delta Dunării și în Municipiu Brașov, dar și pentru a strânge deșeurile care acum sufocă natura.

În al doilea an al proiectului Patrula Zero Plastic, barca Patrulei, deja o prezență cunoscută în Delta Dunării, a parcurs echivalentul a peste 1.500 de kilometri și a strâns peste o tonă de deșeuri din plastic. În plus, voluntarii Patrulei au distribuit 4.000 de kituri Lidl pentru colectarea plasticului din Deltă, o acțiune care s-a dovedit un succes atât prin cantitățile de plastic colectate cât și prin efectul de conștientizare pe care l-a avut asupra localnicilor, turiștilor și afacerilor din zonă.

Împreună eliminăm plasticul din natură!

  • În anul 2022 a fost organizat Concertul de Plastic în care Filarmonica Brașov a cântat în Piața Sfatului din Brașov pentru pădurile României. În mod simbolic, pe măsură ce plasticul invada imaginile prezentate pe ecranul din spatele orchestrei (min 24), artiștii au început să cânte la instrumente din plastic, special create pentru WWF din PET-uri colectate din pădure. Sunetele neplăcute ce au invadat piața ne arată cât de mult distorsionează plasticul natura.

  • Tot în 2022, proiectului i se adaugă o componentă educațională puternică prin înființarea programului Ambasadorii Zero Plastic, adresat elevilor de liceu din Delta Dunării. Elevii voluntari au fost instruiți în a monitoriza situația plasticului plutitor pe canalele Deltei și au convins turiștii să folosească kituri de colectare atunci când vizitează Delta Dunării.

În iunie 2024, Lidl România și WWF-România lansează un parteneriat internațional ambițios privind provocările ecologice globale

Cooperarea pe termen lung între WWF-România și Lidl România se va concentra pe activitatea întregului lanț valoric Lidl, contribuind astfel la abordarea provocărilor ecologice globale ale prezentului, asigurând accesul mai multor oameni la alegeri mai sustenabile și încurajând activitatea economică în armonie cu natura și în limitele planetare.

Parteneriatul reprezintă o nouă cărămidă în consolidarea angajamentului față de sustenabilitate pe care Lidl îl promovează ca parte a strategiei sale internaționale de sustenabilitate. Obiectivul comun al acestui parteneriat este de a le permite clienților să facă alegeri mai sustenabile.
Scroll to Top