Cu 100 de zile înainte de eveniment, Earth Hour 2011 se pregătește să prezinte lumii întregi o comunitate globală gata să se implice în problemele de mediu în fiecare zi, nu doar de Ora Pământului.
De la prima ediție din 2007, când 2 milioane de case şi sedii de companii din Sydney au stins luminile timp de o oră, Earth Hour a evoluat și a devenit cea mai mare mișcare de mediu din istorie, implicând sute de milioane de oameni de pe toate continentele.
Datorită sutelor de povești ale oamenilor care, din 2007 și până acum, s-au arătat pregătiți să își reducă impactul negativ asupra planetei în viața de zi cu zi, nu doar de Ora Pământului, campania Earth Hour 2011 se va dedica tocmai acestor povești, fie că ele vor veni din partea companiilor, a autorităților sau a oamenilor obișnuiți.
„Evoluția atât de rapidă a campaniei în doar patru ani de zile a arătat că există sute de milioane de oameni care își doresc să facă mai mult pentru planetă”, a declarat Andy Ridley, co-fondatorul și directorul executiv Earth Hour International.
„Fie că vorbim de copii care transformă o sală de clasă sau de un președinte care schimbă o țară întreagă, oameni, organizații și guverne din întreaga lume sunt invitați să stingă luminile de Earth Hour și să se angajeze în acțiuni de mediu ce depășesc limitele temporale ale Orei Pământului”, a adăugat Andy Ridley.
În luna februarie, earthhour.org va lansa o platformă specială ce va permite susținătorilor campaniei să împărtășească povești, idei sau planuri despre cum intenționează să se implice în problemele actuale de mediu.
Earth Hour 2010 a fost cea mai mare acțiune de mediu voluntară din toate timpurile. Pe 27 martie 2010, la 20:30 ora locală, luminile s-au stins în 4500 de orașe din 128 de țări.
În 2010, România s-a angajat mai mult decât oricând în campania globală, dovadă fiind miile de mesaje primite pe site-ul www.earth-hour.ro și prin rețelele sociale, participarea a 37 de orașe și a zeci de companii, dar și acoperirea media a evenimentelor.
În 2011, WWF, alături de partenerii și susținătorii din România, va da din nou tonul stingerii luminilor în zeci de orașe, clădiri proeminente și instituții, invitând oamenii din toată țara să repete gestul în casele lor. Campania se va bucura, în continuare, de sprijinul lui Zoli Toth, ambasadorul Earth Hour în România. Platforma de comunicare a campaniei din România, www.earth-hour.ro, va pune la dispoziție, începând din luna februarie, idei de acțiuni și evenimente, materiale de promovare, dar și posibilitatea de a sprijini în mod direct Earth Hour și WWF în România.