Campania #WeLoveSolutions, ediția 2024, a avut loc simultan în 7 orașe din Europa, în perioada 1-31 octombrie 2024, ca parte a proiectului WWF – LIFE ASAP (Accelerated Sub-national Climate Action and Participation). În România, campania a avut în vedere în prima etapă două orașe, Brașov și Bistrița, urmând ca alte orașe să se alăture în viitoarele etape ale proiectului.
Campania #WeLoveSolutions a avut ca scop mobilizarea publică a cetățenilor din orașele participante în prima rundă de proiect și s-a desfășurat pe paginile de Facebook ale municipalităților implicate, Brașov și Bistrița. Totodată, 15 parteneri media și organizații locale s-au alăturat demersului pentru a crește nivelul de conștientizare al cetățenilor pe parcursul campaniei.
Soluții propuse de tineri pentru orașele lor
Campania a pornit de la 5 idei propuse de către tineri, adunate în urma unor workshop-uri organizate în școli, în cele două orașe, înCampania a pornit de la 5 idei propuse de către tineri, adunate în urma unor workshop-uri organizate în școli, în cele două orașe, în cadrul programului Săptămâna Verde, și online, printr-un program de ambasadori demarat de WWF-România. Fiecare oraș a avut astfel o pagină dedicată în site-ul We Love Cities unde publicul larg a putut consulta aceste soluții și le-a putut vota/clasifica de la 1 la 5, în funcție de preferințe.
Implicarea cetățenilor
Cetățenii au fost totodată încurajați pe parcursul campaniei să propună soluții noi, printr-un formular online — soluții pentru orașe mai verzi. Voturile din secțiunea de soluții gândite de tineri și ideile noi propuse prin formularul online au fost ulterior contorizate, împreună cu materialele diseminate pe paginile de Facebook ale primăriilor, dar și pe alte rețele de socializare precum Instagram și TikTok, sub hashtag-urile #WeLoveBistrița (pentru Bistrița), #WeLoveBrașov (pentru Brașov) și #WeLoveSolutions.
Orașul cu cele mai multe contribuții la campanie a fost recunoscut în rândul celor 7 participanți pentru succesul său în creșterea conștientizării și implicarea publicului în acțiuni climatice la nivel local. Mai mult decât atât, soluțiile propuse vor fi prezentate municipalităților la începutul anului 2025, pentru a susține noi proiecte pentru orașe verzi.
Urmărește paginile orașelor
Despre proiectul LIFE ASAP
Campania We Love Solutions a fost organizată în cadrul proiectului LIFE ASAP. Acesta își propune să accelereze acțiunile climatice în orașele din Europa, printr-o colaborare între WWF și orașe din Suedia, România, Portugalia și Ungaria. WWF adaptează platforma One Planet City Challenge (OPPC) pentru a funcționa cu diverse platforme de raportare, evaluând planurile de acțiune climatică ale orașelor participante în raport cu politicile și legislația climatică a UE. Orașele vor beneficia de evaluări personalizate și de sprijin în mobilizarea cetățenilor și a principalelor grupuri de interese în jurul planurilor lor climatice.
În cadrul fazei pilot, WWF lucrează în Suedia, Portugalia, România și Ungaria cu un grup restrâns de orașe, oferindu-le sprijin în raportarea datelor privind acțiunile climatice și adaptând cadrul de evaluare OPCC la contextul local. WWF va colabora și cu comunitățile locale, în special cu tinerii, pentru a-i implica în eforturile orașelor de a deveni mai sustenabile. Orașele participante vor lua parte la o ediție specială a campaniei WWF de implicare publică pe rețelele sociale.
Implicare globală
De la lansarea din 2013, campania WWF a atins peste 200 de milioane de oameni la nivel global. Peste 150 de orașe au participat, cu peste 10 milioane de interacțiuni din partea cetățenilor și peste 100.000 de sugestii de îmbunătățire transmise autorităților locale. Te invităm să descoperi rezultatele campaniei WeLoveSolutions din 2022 în videoclipul de mai jos.
Susținători ai campaniei We Love Solutions
Campania We Love Solutions face parte din proiectul LIFE ASAP, care este finanțat prin mecanismul LIFE al Comisiei Europene. Conținutul acestei pagini, inclusiv punctele de vedere și opiniile exprimate, aparțin exclusiv și sunt responsabilitatea WWF România, și nu reflectă în mod necesar cele ale Uniunii Europene sau ale CINEA. Nici Uniunea Europeană și nici autoritatea finanțatoare nu pot fi trase la răspundere pentru acestea.