POLITICI FORESTIERE
Unul dintre rolurile noastre fundamentale este de a monitoriza constant procesele legislative pentru a preveni măsuri cu impact negativ asupra mediului sau care contravin legislației și principiilor europene de conservare a pădurilor. Propunem modificări legislative cu scopul conservării pe termen lung a biodiversității și a proceselor naturale.
Facem activități de advocacy în domeniul reglementării și finanțării sectorului forestier. Rolul nostru este să facilităm dialogul și să generăm soluții eficiente pe termen lung, pentru conservarea biodiversității.
Punctul central în activitatea noastră de policy pentru 2020-2030 este „Viziunea și principiile de dezvoltare ale Politicilor Forestiere Naționale”.
Punctul central în activitatea noastră de policy pentru 2020-2030 este „Viziunea și principiile de dezvoltare ale Politicilor Forestiere Naționale”. Este vorba despre un plan dezvoltat și propus de WWF alături de mediul academic, ONG-uri, autorități și reprezentanți din industria lemnului, care își propune să modifice din temelii modul în care România își vinde lemnul din păduri.
A fost nevoie de acest document deoarece sectorul forestier din Romania traversează de 30 ani o nesfârșită tranziție de la sistemul comunist, când pădurile și prelucrarea lemnului erau în proprietatea statului, la o piață unică comunitară. O face fără a avea o strategie, fără o viziune și fără un consens cât mai larg cu privire la principiile de dezvoltare ale politicii forestiere naționale. Aceasta este problema centrală care a generat toate dificultățile pe care le avem astăzi.
Așa s-a ajuns ca în România să fie peste 150 de acte normative care reglementează modul de gospodărire a padurilor, adică un hățiș de peste 3.000 de pagini de reguli și proceduri. Anual, mai apar cam două duzini de acte normative care modifică si completează cadrul actual. Singurele constante sunt lipsa de predictibilitate și de transparență. S-a creeat astfel un cadru legislativ ce conține prevederi contradictorii sau nealiniate cu alte domenii de interes, precum protecția mediului sau dezvoltarea rurală.
Cel mai îngrijorator aspect este faptul că politicile actuale nu vizează obținerea unor rezulte concrete, ci respectarea unor proceduri greoaie, neconcludente, care nu țintesc eficiența și care presupun sarcini administrative, adesea inutile, ce alimentează spirala problemelor.
Ca răspuns pentru aceste probleme, WWF a lansat un document de viziune care propune soluții adaptate condițiilor socio-economice actuale și a modului în care societatea percepe problematica gestionării pădurilor. Punctul central în activitatea noastră de policy pentru 2020-2030 este
„Viziunea și principiile de dezvoltare ale Politicilor Forestiere Naționale.”
Noutăti
Fii la curent cu ultimele articole despre păduri
The New Forestry Code Fails to Implement Clear Reforms for Forestry
RO The most important decisions are essentially postponed, to be eventually adopted through subsequent legislation by the future Government. Adopted yesterday by the Chamber of Deputies, Romania's New Forestry Code opens doors to potential improvements in forest management, but falls short of clearly implementing the strategic objectives outlined in the
Noul Cod Silvic ratează implementarea unor reforme clare pentru silvicultură
EN Deciziile cele mai importante sunt practic amânate, urmând a fi eventual adoptate prin legislația subsecventă de către viitorul Guvern. Noul Cod Silvic, adoptat ieri în Camera Deputaților, deschide o serie de oportunități pentru îmbunătățirea sistemului silvic românesc, însă nu reușește să transpună în mod clar direcțiile strategice asumate prin
Solicităm Parlamentului adoptarea de urgență a reformelor mult așteptate în silvicultură
EN Parlamentul are acum o responsabilitate istorică de a adopta, până la finalul actualului mandat politic, un nou Cod Silvic pe baza căruia să se poată aplica reformele esențiale în silvicultură, în beneficiul întregii societăți. Ultima variantă a proiectului de lege include o serie de prevederi importante, însă este esențial