Comunitatea internaţională de afaceri sprijină WWF în eforturile de salvare a tonului

Mai multe companii de top s-au alăturat recent Manifestului Piaţa Tonului (Tuna Market Manifesto) iniţiat de WWF, angajându-se astfel să nu cumpere sau să vândă ton albastru provenit din Oceanul Atlantic sau din Marea Mediterană, specie aflata in pragul extincției. Companiile sprijină astfel eforturile derulate de WWF pentru refacerea populaţiei de ton albastru, aflată în declin ca urmare a pescuitului excesiv.

De asemenea, companiile care sprijină această iniţiativă s-a alăturat unui alt demers WWF, prin care organizaţia de mediu solicită reprezentanţilor guvernelor care se reunesc zilele acestea la Paris, în cadrul unei întâlniri a Comisiei Internaţionale pentru Conservarea Tonului din Oceanul Atlantic (ICCAT), să iniţieze acţiuni urgente pentru refacerea populaţiei de ton.

Manifestul Piaţa Tonului, prezentat miercuri dimineaţă preşedintelului Comisiei Fabio Hazin, în cadrul discuţiilor de la Paris, declară că toate aceste companii nu vor mai comercializa ton albastru provenit din Oceanul Atlantic sau Marea Mediterană, până când pescuitul nu va fi administrat corespunzător de către ICCAT şi populaţia de ton nu se va reface.

Proasta administrare şi pescuitul excesiv practicat mai ales în Marea Mediterană au condus la decenii de supraexploatare a peştelui, aducând astfel tonul albastru din partea de est a Oceanului Atlantic, foarte apreciat de amatorii de sushi, în pragul extincţiei.

“Comunitatea internaţională de afaceri sprijină dezvoltarea durabilă în domeniul pescuitului, din ce în ce mai multe companii refuzând comercializarea tonului albastru pescuit în Oceanul Atlantic şi Marea Mediterană, până când acesta nu va fi administrat într-un mod responsabil iar populaţia de ton nu va reveni la normal”, a declarat Dr. Sergi Tudela, expert în cadrul WWF. ”WWF salută această iniţiativă îndrăzneaţă a sectorului de afaceri de a se alătura Manifestului şi încurajează şi alte companii să urmeze exemplul lor.“

În timp ce Comisia Internaţională pentru Conservarea Tonului din Oceanul Atlantic a eşuat constant de-a lungul a patru decenii în tentativele de stopare a epuizării rezervelor de ton, companii precum Carrefour, Ikea, Sodexo, faimoasele lanţuri de restaurante sushi Itsu şi Moshi Moshi, precum şi alte companii de top au decis să facă acest prim pas important.

“Grupul Carrefour nu va mai comercializa ton albastru provenit din Oceanul Atlantic în niciun punct de desfacere din lume, până când rezervele de peşte nu vor fi administrate de aşa natură încât poplaţiile de ton să se refacă “, a declarat Hervé Gomichon, din cadrul grupului Carrefour.

“Interesul nostru este să dezvoltăm afacerile într-un mod sustenabil, care să nu epuizeze resursele naturale, ci să permită generaţiilor viitoare să aibă un trai confortabil pe această planetă. Carrefour se alătură WWF și transmite un semnal de alarmă Comisiei, solicitându-i să ia măsuri drastice care să conducă la un consum moderat, pe termen lung, al tonului albastru din Oceanul Atlantic”.

WWF face un apel către guverne, cerându-le să stopeze pescuitul ilegal, solicitând totodată membrilor ICCAT să adopte un plan de management solid și bazat pe cercetări științifice, care să permită populaţiei de ton albastru din Oceanul Atlantic să se refacă.

În același timp, WWF solicită ICCAT să limiteze cantitatea de ton pescuită în Marea Mediterană, de la 13,500 de tone pe an la o cantitate între 0 şi 6000 de tone şi să aloce cantitatea rămasă flotelor de pescuit artizanal. În aceste condiții, pescuitul industrial distructiv, precum şi pescăriile intensive din Marea Mediterană vor trebui să-şi înceteze activitatea. În completarea acestor acţiuni este necesară înfiinţarea unor zone în care pescuitul să fie complet interzis, acestea urmând să fie amplaste în cele şase zone de reproducere a tonului din Marea Mediterană.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top