140 de urși „adoptaţi” în cadrul campaniei WWF

La numai o lună de la lansarea campaniei „Adoptă un urs!”, WWF centralizează 140 de „adopții” și o sumă totală a donațiilor de aproximativ 4000 de euro. „Adoptă un urs!” este prima campanie online de strângere de fonduri derulată de organizație în România. Campania se va derula pe tot parcursul anului, iar sumele obținute vor fi utilizate pentru proiectele WWF de conservare a pădurilor, „casa” ursului brun.

Instrumentul principal al campaniei este website-ul interactiv www.adoptaunurs.ro unde, în trei pași simpli, se poate adopta simbolic un urs. Mesajul emoțional face legătura între senzația de bucurie și confort pe care cei mai mulți o aveam când eram copii și ursulețul de pluș preferat, moale și pufos, ne alina supărarea sau se bucura împreună cu noi.

Purtătorii de mesaj și elementele principale ale vizualurilor campaniei sunt cinci ursuleți simpatici, care însoțesc utilizatorii websiteului pe parcursul procesului de „adopție”. Odată parcurși pașii menționați pe website, se poate descărca un wallpaper cu ursulețul și varianta de culoare preferate.

Ursul brun este o specie reprezentativă pentru România, un simbol al bogăției și diversității naturii, iar prezența lui este dovada unui mediu natural sănătos și nealterat. Ursul brun are un rol extrem de important în păstrarea biodiversității, însă numărul exemplarelor din această specie a cunoscut un declin dramatic în ultimele două secole.

De ce au nevoie urșii bruni să fie „adoptați”?

Pentru că se află în pericol, nu doar din cauza vânătorii, ci mai ales pentru că Munții Carpați, cei mai bogați în biodiversitate din întreaga Uniune Europeană, nu mai sunt o casă bună și primitoare pentru animalele sălbatice, așa cum erau până acum câteva zeci de ani.

În România, ne aflăm în plin proces de asfaltare a munților, de construcție de autostrăzi care nu țin cont de prezența animalelor și nu includ pasaje de trecere, așa cum impune legea. Se construiesc pârtii și stațiuni de ski în arii naturale protejate, drumuri în zone de protecție integrală și se extind orașe, cu zone rezidențiale care străpung pădurile.

Prin inițiativele derulate în România, WWF „se luptă” cu această dezvoltare haotică, proiecte care nu țin cont de impactul negativ asupra naturii sălbatice, pentru a putea păstra intacte habitatele speciilor protejate, printre care și ursul brun. Sumele obținute în cadrul campaniei de adopții de urși vor fi utilizate pentru aceste proiecte de conservare.

Adopția are, de fapt, triplă semnificație: pentru natură, prin fondurile pe care alocate proiectelor de conservare, pentru o persoană dragă, prin cadoul (o jucărie de calitate marca WWF) pe care îl primesc cei care adoptă și prin acțiunea însăși de a face o faptă bună.

Scroll to Top